Sick Day

Igår skrev jag inte för det hände massvis med saker. Efter att jag skrev sist somnade jag på soffan i korridoren och sen väcktes jag av Annika som sa att vi skulle åka till Rönninge för att kolla om en av de anställda mådde bra. Hon hade varit sjuk sen i måndags och ingen hade fått kontakt med henne så Annika hade ringt och det enda hon hade hört var uuuäääoouuä, och sen att telefonen hade ramlat. Så vi åkte dit, jag satt i bilen och hade jätte ont i min hals, fick typ kämpa med att ens svälja. Sen kommer en ambulans dit, och Annika sätter sig i bilen och berättar vad som hänt, vill inte skriva vad som hände, det kan vara lite pinsamt om den personen läser det här sen.
Men i alla fall, jag får till slut fram att jag vill till sjukhuset för att undersöka min hals, hade dessutom smsat min mamma som sa att jag skulle till sjukan. Annika ringer min syrra som säger att vi ska ringa ett nummer och sen var Nacka sjukhus ligger. Vi ringde väl 20 i 6, och vi fick en tid 10 i 7. Väldigt bra tycker jag. När vi kom dit tog dom bara tempen på mig, och sen kollade en läkare i halsen på mig och sa att det bara såg irriterat ut, och att jag borde gå på en kur. Jaha, liksom. Eftersom klockan var så mycket och att  Apoteket redan stängt fick vi 2 piller med oss. Dom sa liksom inget till oss var vi skulle få ut resten av pillrerna eller hur man skulle ta dom, och jag var skit rädd, så jag försökte få fram att jag inte kunde svälja till killen som gav oss pillrerna, och då gjorde det så jävla ont att jag började gråta. Och när man gråter gör det ju ont i halsen, så jag typ skrek av att det gjorde så ont. Sen åkte vi hem, jag åt lite gröt, ( Det enda jag fick ner ) sen mosade Annika pillret och det smakade skiiit. Men jag fick ia alla fall ner det. Sen kollade vi på en film, någon vulkan i USA, har redan sett den men kommer inte ihåg vad den hette. Gick och la mig, vaknade för kanske 1 timma sen, åt frukost, ett bröd och maassvis med oboy och några kex. Fick faktiskt ner pillret som det var. :)


Höhö, nu ska jag sitta vid datan en liten stund, sen gå ut till hundarna och gå ut med dom så dom får kissa lite. Vad skönt att solen äntligen skiner, ellerhur? Men det är fortfarande kallt, åtminstone här. :)


Puss & Kram, skriver senare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0